1. Beställning/köp 
Vid beställning träffas avtal om köp först när Telefy bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av Telefy. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan att skicka in din telefon. För att handla/lägga en beställning hos oss måste du vara 18 år.

2. Pris
I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom EU. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som Telefy inte råder över. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.

3. Frakt
En fraktkostnad om 69 kr tillkommer inom Sverige. Utanför Sverige tillkommer fraktkostnad om 199 SEK.

4. Betalningsalternativ/betalningsvillkor
4.1 Faktura (Endast inom Sverige)
Avgiften för att betala mot faktura är 49 kronor.
Vi använder Klarna för faktura och du hittar deras villkor här: http://www.klarna.com/sv/privat

4.2 Betalningsvillkor
Vid fakturabetalning gäller 14 dagar från det att varan mottas.

Det är Klarnas betalningsvillkor som gäller och du hittar dem här: http://www.klarna.com/sv/privat/klarna-faktura
4.3 Kortbetalning
Vi använder Payson för säkra betalningar. Läs mer under punkt 14 och här: http://www.payson.se4.4 Förskottsbetalning
Du kan också betala i förskott utan kostnad.

5. Leveranser

Din telefon levereras inom 24 timmar vid Glas(touch) och displaybyte(LCD) och övriga reparationer. Vid förhinder max 7 dagar.

I de fall en vara måste beställas från leverantör kan leveranstiden vara upp till fyra veckor. Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror(reservdelar) blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan(reservdelen) finns i lager. Paketen levereras av Posten eller annan transportör till utlämningsställe eller skickas som rekommenderad post.

6. Leveransförseningar
Ibland uppstår leveransförseningar utom vår kontroll. Det kan t.ex. ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.

7. Transportrisken
Telefy tar inget ansvar för transporten till oss eller från oss hem till dig, vi rekommenderar därför alltid att du använder rekommenderad post när du skickar till oss. Paket som som inte skickats rekommenderat tar vi inget ansvar för. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

8. Skadade varor
När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar så varorna inte är skadade. Är varan skadad eller felaktig kontakta oss så snart som möjligt via e-post info@telefy.se så att vi tillsammans kan göra en anmälan till posten. Posten ersätter skador upp till 5000 kr, dock endast vid rekommenderad post brev.

9. Ångerrätt och Öppet köp
Enligt Distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har lagt beställning och utan speciell anledning.  Vid utnyttjande av Ångerrätt/ Öppet köp/reparation betalar kunden för frakten. Vi kommer att minska beloppet du har betalat oss för den tiden vi har lagt ner samt kostnaden för reservdelen för att reparera din telefon ifall du skulle välja att ångra reparationen.

Om du har några frågor kring ångerrätt, reklamation så kan du kontakta oss så svarar vi på dina frågor. Vi svarar på alla mail frågor inom 24 timmar (vardagar 10-18).

10. Reklamationer 
Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss helst via e-post info@telefy.se innan du skickar något och lägg med fakturan/kvittot. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss. Observera att vid tappskada kan det uppstå osynliga skador som vi ej ansvarar för.

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

11. Återbetalningar
Återbetalningar sker till ditt bankkonto eller det sätt som kunden föreslår. Återbetalningen sker snarast möjligt från att vi har mottagit och godkänt din retur. Dock alltid inom 30 dagar.

12. Reservationer
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.

13. Skydd av personuppgifter

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice (gärna på e-post info@telefy.se/telefy). Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.

14. Våra betalningslösningar

Bank och kreditkort: Vi använder oss av payson som kortleverantör och payson uppfyller kraven för PCI DSS.

 

15. Garanti

Du har alltid 3 månaders garanti på det utförda reparationen. Detta innebär att om vi byter glaset på din telefon så är det just funktionen på glaset som vi täcker. Har du tappat din telefon och något annat som inte fungerar efter detta är inget som Telefy täcker. Vid tapp skada är det viktigt att man verkligen letar igenom alla fel innan man skickar detta till Telefy.

Direktbetalning via bank är inte möjligt idag.

Force Majeur
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.